A gumiabroncsok rendszerezése

nyárigumi

Természetesen a gumiabroncsokat is osztályozni kell. A téli és nyárigumi szegmentáláson kívül megkülönböztetünk még úgynevezett tömör abroncsokat és légabroncsokat is. A megkülönböztetés abból ered, hogy a függőleges terhelést a gumi vagy a levegő veszi át. Ezen kívül megkülönböztetünk még diagonál- övesdiagonál- és radiál- abroncsokat is. A felhasználás szempontjából léteznek személy-, teher-, és egyéb munkagéphez tartozó abroncsok is. A vulkanizálás folyamata egy igen fontos mozzanata a gyártásnak, ami tarthat akár tíz percig is, például a személy autók abroncsai esetében, de eltarthat akár 2 napig is. Ez az időintervallum a tehergépkocsik és a traktorok abroncsaira jellemző, hiszen egy vastagabb falú abroncsnak több időre van szüksége ahhoz, hogy minden folyamat megfelelően végbe menjen. Ezen felül létezik egy külön kategória is, ez a motorkerékpár abroncs. Gyártását tekintve teljes egészében megegyezik a normál gumiabroncs gyártásával, felhasználásában számít másnak. Hiszen a motorkerékpár abroncsok más terhelésnek vannak kitéve, mint a személygépkocsi abroncsok, így gyorsabban is kopnak, ami veszélyes is lehet. Fontos megjegyezni még, hogy léteznek városi és távolsági utazásra készített gumiabroncsok is, amelyek strapabíróbbak, és kifejezetten a nagyobb igénybevételre hozták őket létre. Ezen felül megkülönböztetünk még tömlős és tömlő nélküli abroncsokat is, de a tömlős változat már nem nagyon van forgalomban, mára muzeális értéknek számít. Indiában például viszont még mindig a tömlős gumiabroncsok az elterjedtebbek.

Kirakott Egyéb-ban